Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Barcicach Barcice, 82-420 Ryjewo tel./fax (55) 277-16-95
| |
|
Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 14017 razy.
Chcesz zwiększyć zainteresowanie Twoją jednostką?
Zaprezentuj w naszym informatorze swoją jednostkę ->>>
|
|
* szkolnictwo.pl - najpopularniejszy informator edukacyjny - 1,5 mln użytkowników miesięcznie
SZKOŁA PODSTAWOWA
- terapia pedagogiczna - rehabilitacja narządów ruchu - pozytywne środowisko wychowawcze - uczniowie z lekkim upośledzeniem umysłowym - uczniowie z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym, znacznym i sprzężonymi niepełnosprawnościami w tym też z autyzmem
|   | WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
- opieka nad najmłodszymi od 0 do 3 roku życia - indywidualne zajęcia - opieka przez wykwalifikowanych specjalistów
PRZEDSZKOLE
- dla dzieci w wieku od 3 do 8 lat - 2 oddziały
ODDZIAŁ DLA DZIECI Z UPOŚLEDZENIEM UMYSŁOWYM W STOPNIU GŁĘBOKIM
- zajęcia stymulująco-terapeutyczne - doświadczona, wykwalifikowana kadra - 3 oddziały
GRUPY WYCHOWAWCZE
- 4 oddziały
|
"W dobrym domu panuje dobry klimat, a tworzą go nie mury lecz ludzie. Wraz z upływem czasu powstają w nim tradycje i obyczaje."
Ośrodek Szkolno-Wychowawczy w Barcicach oferuje:
- Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka: oferta przeznaczona jest dla dzieci w wieku od 0 do 3 roku życia; zajęcia prowadzone są indywidualnie w zależności od możliwości psychofizycznych i potrzeb dziecka przez wykwalifikowanych specjalistów: logopedę, oligofrenopedagoga, fizjoterapeutę, psychologa.
Udzielamy instruktażu i porad oraz prowadzimy konsultacje w zakresie pracy z dzieckiem.
- Edukację przedszkolną – dla dzieci w wieku od 3 do 8 lat w formie zajęć wychowawczo-dydaktycznych
- Zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze – przeznaczone dla dzieci z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim prowadzone w formie zajęć stymulująco-terapeutycznych
- Naukę w szkole podstawowej: Szkoła podstawowa oferuje naukę dzieciom niepełnosprawnym umysłowo w stopniu lekkim, umiarkowanym, znacznym i niepełnosprawnościami sprzężonymi w tym z autyzmem w zespołach klasowych oraz w zespołach edukacyjno - terapeutycznych. Edukacja podzielona jest na dwa etapy kształcenia:
- I etap - edukacja wczesnoszkolna (klasy I-III), cykl trwania nauki 3 lata
- II etap - kształcenie blokowe (klasy IV-VI), cykl trwania nauki 3 lata
- Edukację dzieci z autyzmem
- Wielospecjalistyczną terapię, w tym:
- Logoterapię
- Indywidualną terapię pedagogiczną
- Rehabilitację ruchową
- Hydroterapię
- Hipoterapię
- Zajęcia w grupach wychowawczych – zajęcia odbywają się w 4 grupach wychowawczych. Internat dysponuje 48 miejscami noclegowymi, zapewniając wychowankom całodobową opiekę od poniedziałku do piątku
Dodatkowo rozwijamy zainteresowania dzieci w zakresie: sportu, teatru, informatyki, muzyki, plastyki, turystyki ekologicznej.
|
|
Ponadto dbamy o kształcenie umiejętności właściwego spędzania czasu wolnego poprzez:
- Zabawę w teatr
- Organizację imprez okolicznościowych i kulturalno-rozrywkowych
- Organizację i udział w zawodach i olimpiadach sportowych
- Udział w turniejach gier zespołowych i gier stolikowych
- Pomoc w organizacji i udział w turnusach rehabilitacyjnych
|
REKRUTACJA
Nabór uczniów odbywa się przez cały rok szkolny. Do Ośrodka przyjmujemy dzieci i młodzież na podstawie opinii o Wczesnym wspomaganiu rozwoju oraz na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez Zespół Orzekający działający przy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. Wychowankowie naszej placówki mogą starać się o przyjęcie do grup wychowawczych (internat) stanowiących integralną część naszego Ośrodka.
Zgodnie z Ustawą o Systemie Oświaty transport dzieci do Ośrodka jest bezpłatny.
|
TERAPIA
Każde dziecko posiada indywidualny program pracy, w którym duży nacisk położony jest na nabywanie nowych umiejętności, utrzymanie umiejętności już nabytych i wyeliminowanie zachowań niepożądanych - np. agresje i autostymulacje.
Jednym z podstawowych celów terapii jest także maksymalne usamodzielnienie ucznia. Staramy się naszym uczniom w jak największym stopniu przybliżyć otaczający je świat i temu celowi służy między innymi rehabilitacja ruchowa, kontakty z koniem, czy też zajęcia prowadzone wg koncepcji K. Knilla.
|
CELE OŚRODKA
Naczelnym celem Ośrodka jest tworzenie właściwych warunków wychowawczych, edukacyjnych, terapeutycznych, zdrowotnych i materialnych oraz stymulowanie rozwoju osób niepełnosprawnych na miarę ich psychofizycznych możliwości.
|
|
|
Z treści celu ogólnego wynika, że placówka realizuje cele rewalidacyjne, do których zalicza się:
- usprawnianie zaburzonych funkcji psychofizycznych,
- korygowanie nieprawidłowości rozwojowych,
- kompensowanie braków w rozwoju,
- adaptację społeczną, przygotowanie do poszczególnych etapów kształcenia i kontaktów społecznych.
|
|
METODY PRACY
W pracy z naszymi wychowankami wykorzystujemy atrakcyjne metody i formy celem wspierania procesu edukacyjno-terapeutycznego, do których zalicza się:
- metodę Weroniki Sherborne,
- metodę Ośrodków Pracy,
- terapię pedagogiczną,
- muzykoterapię i relaksację,
- nauczanie zindywidualizowane,
- hipoterapię i elementy jazdy konnej,
- hydroterapię i naukę pływania,
- metodę Knillów,
- logoterapię,
- fizjoterapię.
|
GALERIA
Pełna prezentacja szkoły pojawi się po zatwierdzeniu oferty przedstawionej szkole.
Jeżeli szkoła nie otrzymała oferty, prosimy o kontakt:
zmiany@szkolnictwo.pl
Umieść poniższy link na swojej stronie aby wzmocnić promocję tej jednostki oraz jej pozycjonowanie w wyszukiwarkach internetowych:
X
TO JEST ROBOCZA PREZENTACJA JEDNOSTKI!
Zapraszamy jednostkę edukacyjną do współpracy.
Wypełnij formularz >>>
Od 20tu lat najpopularniejszy i największy
informator branży edukacyjnej
- przedszkola, szkoły, uczelnie -kolonie, zielone szkoły - inne jednostki
|
OKS www.szkolnictwo.pl e-mail: zmiany@szkolnictwo.pl - ponad 1,5mln użytkowników/mies.
|
Zarejestruj się lub zaloguj, aby mieć pełny dostęp do informatora o szkołach.
Nauczycielu! Bezpłatne, interaktywne lekcje i testy oraz prezentacje w PowerPoint`cie --> www.szkolnictwo.pl (w zakładce "Nauka").
|
|
|